اجرای کابینت آشپزخانه تا سقف: چه نکاتی را باید در نظر گرفت
نوشته شده توسط : محمد جلوداری

هنگام برنامه ریزی آشپزخانه جدید یا بازسازی اصلی ، یک تصمیم کلیدی که باید بگیرید این است که آیا کابینت دیوار بالا را تا سقف اجرا کنید یا کابینت هایی با فاصله بالای آنها نصب کنید. بیشتر خانه هایی که در 50 سال گذشته ساخته شده اند دارای کابینت آشپزخانه به ارتفاع 32 یا 36 اینچ هستند ، طوری نصب شده اند که بین قسمت بالایی کابینت و سقف فاصله ای بین 1 تا 2 فوت وجود دارد. و دلیل خوبی برای این امر وجود دارد ، زیرا کابینت های دیواری با این نسبت برای اکثر افرادی که روی زمین ایستاده یا از نردبان کوتاه استفاده می کنند نسبتاً قابل دسترسی است. با این حال ، در سال های اخیر ، شاهد بازگشت به کابینت های دیواری هستیم کد خرید دستگیره کابینت ممبران   تا سقف اجرا می شوند. این پیکربندی علاوه بر ذخیره سازی بیشتر ، می تواند هم در طرح های دوره تاریخی و هم در سبک آشپزخانه مدرن کار کند.

هرچند این تصمیم پیچیده تر از آن است که شما فکر می کنید. عوامل متعددی در تصمیم گیری شما نقش دارند ، از جمله:

ترجیحات طراحی
ارتفاع سقف
بودجه
جزئیات سقف
نکته
قبل از شروع به انتخاب ، ابتدا سقف خود را اندازه بگیرید. اعداد را بنویسید تا بتوانید در حین تحقیق برای تصمیم گیری ، آنها را به عنوان مرجع در اختیار داشته باشید.

01
از 04
ترجیح طراحی
اگر از ظاهر (یا عملکرد) کابینت دیواری که تا سقف امتداد دارد خوشتان نمی آید ، عمیق تر وارد موضوع شوید ، بنابراین این س simpleال ساده را از خود بپرسید: آیا صاف و مداوم را دوست دارید؟ کابینت هایی که تا سقف اجرا می شوند به نظر می رسند؟ و آیا کابینت های بزرگتر در سطح کاربردی برای شما جذاب است؟

برخی از افراد ظاهر یک مجموعه کامل از کابینت های دیواری پیوسته را بدون فضای بالای آنها بسیار دوست دارند. برای دیگران ، ترجیح بیشتر کاربردی است: کابینت های پیوسته فضای بیشتری برای ذخیره سازی ارائه می دهند و فضای مرده گرد و غبار را از بین می برند.

قبل از این که تصور کنید این فضای ذخیره سازی اضافی یک ویژگی عالی است ، توجه داشته باشید که قفسه های ذخیره سازی نزدیک سقف چندان قابل دسترسی نیستند. برای اکثر مردم ، بالاترین قفسه ها برای اقلام فصلی یا ظروف و لوازم جانبی که به ندرت استفاده می شوند استفاده می شود. یک گزینه این است که آشپزخانه خود را با نردبان کتابخانه مجهز کنید ، که هم می تواند دسترسی به قفسه های بلند را بهبود بخشد و هم به تنهایی به عنوان عنصر طراحی تزئینی عمل کند.


02
از 04
ارتفاع سقف
سقف اکثر آشپزخانه ها 8 فوت (96 اینچ) یا 9 فوت (108 اینچ) است ، و اگر آشپزخانه شما در این رده قرار می گیرد ، اگر می خواهید ظاهر کابینت روی سقف داشته باشید ، چند گزینه دارید.

می توان کل فضا را با کابینت پر کرد - یا با خرید کابینت هایی که دقیقاً فضا را پر می کنند ، یا با اجرای دو ردیف کابینت دیواری که مجموعاً کل فضای عمودی را اشغال کرده اند. یک قاعده کلی این است که کابینت های دیواری را طوری نصب کنید که لبه پایینی آن 54 اینچ از کف باشد ، به این معنی که سقف 8 فوت ارتفاع 42 اینچ را برای کابینت های دیواری ایجاد می کند ، در حالی که ارتفاع آن 9 فوت است. سقف 54 اینچ موجود دارد.

بسیاری از تولیدکنندگان کابینت کابینت کابینت دیواری در ارتفاع 12 ، 15 ، 18 ، 24 ، 30 ، 32 ، 36 و 42 اینچ ارائه می دهند. اگر سقفی به ارتفاع 8 فوت دارید و کابینت هایی را می خواهید که تا سقف اجرا می شوند ، کابینت های دیواری با ارتفاع 42 اینچ کاملاً مناسب خواهند بود. اگر سقف هایی به ارتفاع 9 فوت دارید ، می توانید فضای داخلی 54 اینچی موجود را با یک ردیف از کابینت های 36 اینچی با یک ردیف کابینت 18 اینچی بالای آنها پر کنید. گزینه دیگر کابینت های 12 اینچی بالای ردیف کابینت های 42 اینچی است. اگر شکاف های کوچکی در بالای کابینت های دیواری وجود دارد ، معمولاً می توان آنها را به راحتی با قالب های تاج دار یا سایر کارهای تزئینی تزئینی پر کرد.

اگر ارتفاع سقف غیر معمول دارید ، یک متخصص کابینت سفارشی می تواند کابینت هایی متناسب با هر فضایی بسازد-که اگر سقف هایی به ارتفاع 10 فوت دارید ممکن است کاربردی ترین راه حل باشد. متناوبا ، می توانید فضای بالای یک ردیف کابینت استاندارد را با پانل های کابینت کاذب پر کنید که ظاهر ، اما عملکرد (یا هزینه) کابینت ها را تا سقف نشان نمی دهد.

اگر شرایط غیرمعمول سقف های بالاتر از 10 فوت دارید ، همانطور که گاهی اوقات در آپارتمانهای سقفی اتفاق می افتد ، بهتر است کابینت ها را تا انتها اجرا نکنید. نصب چنین انبوهی از کابینت ها نه عملی است و نه جذاب.


03
از 04
بودجه
باید توجه داشته باشید که در صورت انتخاب نصب کابینت های دیواری تا سقف ، با هزینه بازسازی بسیار بیشتری روبرو خواهید شد. کابینت در حال حاضر گران ترین جزء بازسازی آشپزخانه است و خرید کابینت های بلند و یا اضافه کردن ردیف دوم کابینت هزینه های شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. اگر از نظر ظاهری زیبا هستید اما هزینه آن محدود کننده به نظر می رسد ، احتمالاً پانل های کابینت کاذب تا سقف بهترین گزینه است. یک گزینه دیگر این است که سقف را به سمت پایین بکشید - با چارچوب بندی و اتمام سقف هایی که ارتفاع سقف را از بالای کابینت ها پایین می آورند تا به بالای کابینت برسد.


04
از 04
جزئیات سقف
تیرها و سایر جزئیات معماری می توانند لایه ای دیگر از سردرگمی را به موضوع ارتفاع کابینت اضافه کنند. با تیرهای سقفی ، چه آنها از سازه اصلی پشتیبانی کنند و چه از نوع مرل باشند





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: